E-post: kundeservice@kid.no
Telefon: 31 00 20 00
- Info
- Vanlige spørsmål og svar
Vanlige spørsmål og svar om å handle på kid.no
Du kan betale med kort (Visa og Mastercard), Klarna faktura/delbetaling og Vipps
Ved kortbetaling reserveres beløpet ved kjøp, og trekkes først når ordren sendes. Ved faktura gjelder Klarnas vilkår.
Nei, det er dessverre ikke mulig å endre en bestilling etter at den er lagt inn.
Vi tilbyr Postnord hjemlevering, PostNord Mypack (Hent varene i PostNords utleveringssteder), Collicare hjemlevering, Utlevering i Kid-butikk og klikk&hent i Kid-butikk.
Ja — hvis du har valgt en leveringsmetode med sporing (for eksempel Postnord Mypack eller hjemlevering), kan du følge forsendelsen via Postnord sin portal. Du får informasjon og sporingskode via SMS/e-post.
Fraktprisen varierer etter leveringsmetode og ordreverdi. Du ser totalbeløpet inkludert frakt i kassen før betaling.
Vanlig leveringstid er 4–7 virkedager, men dette kan variere avhengig av valgt leveringsmåte og sesong.
Nei, vi sender kun til adresser i Norge.
Du bør kontakte oss umiddelbart og beskrive problemet. Vi vil erstatte varen eller refundere kostnadene, inkludert transportkostnad dersom feilen er vår.
Du kan returnere via Postnord hentested, eller i en av våre butikker.
Du kan opprette retur via kid.no/retur. Pris for retur er kr 89,- og beløpet blir trukket fra returbeløpet for varene som returneres. Du vil da få tilgang til en QR kode. Denne viser du på PostNord MyPack hentestedet så printer de ut returetiketten. Du må levere varen i originalemballasjen og i samme stand som den var ved mottakelse.
Skulle du angre på kjøpet ditt har du 14 dagers angrerett i henhold til gjeldende angrerettlov. Det er alltid kostnadsfritt å returnere varene til butikk.
For avbestilling eller spørsmål rundt din KLIKK & HENT reservasjon, ber vi deg kontakte butikken du har oppgitt at du vil hente varene i.
Kontaktinformasjon til butikkene finner du her: https://www.kid.no/finn-butikk/
Ja, varer kjøpt på nett kan byttes i butikk innen 30 dager.
Du har 30 dagers angrerett fra dagen du mottok varen.
Ja, angreretten gjelder også for salgsvarer, så lenge varen er ubrukt og i original emballasje.
Ja, returfrakt dekkes av deg som kunde med mindre annet er oppgitt.
Hvis du ikke henter pakken innen den angitte fristen, kan pakken bli sendt i retur til oss.
Det påløper da et gebyr for uavhentede pakker på kr 250,- Dette gjelder selv om du ikke betalte frakt da du bestilte, fordi Kid må dekke fraktkostnadene for retur som PostNord sender og tar imot. Hvis du ikke henter pakken med fraktalternativet Utlevering i en Kid butikk, må du betale et gebyr på kr 150,-
Du bestiller på nett og velger ønsket butikk for henting.
Ja, du kan velge "klikk og hent" i kassen og hente varene kostnadsfritt i ønsket butikk
- Din bestilling er klar til å hentes i løpet av 2 timer
- Hent pakken din innen 48 timer .
Du kan også velge leveringsmetode Utlevering i butikk, og få gratis frakt til valgt Kid butikk.
Du betaler i butikken når du henter varene.
Som OBOS-medlem får du 15 % rabatt på ordinære varer. Du må vise medlemsbevis og registrere deg med samme e-post som i OBOS for å aktivere rabatten.
Nei, rabattkoder fra nettbutikken gjelder kun ved kjøp på kid.no.
Du kan bli medlem i Kid interiørklubb på kid.no eller i butikk. Det er gratis og uten forpliktelser.
Du kan registrere deg her - https://www.kid.no/registrer-medlem
Du får faste rabatter, eksklusive tilbud, fri frakt på kid.no og nyheter før alle andre.
Nei, du kan handle uten å være medlem, men du går glipp av klubbfordelene.
Ja det er helt trygt, alle betalinger går via sikre betalingsløsninger. Vi behandler dine personopplysninger i tråd med gjeldende personvernlovgivning.
Vi samler inn persondata for å levere tjenestene våre og forbedre opplevelsen din. Dataene deles ikke med uvedkommende og lagres sikkert.
Ja, du får en SMS eller e-post når varene er klar til å hentes i valgt butikk eller utleveringssted.
Du kan kontakte oss via chatbot, e-post eller telefon. Åpningstider og kontaktinfo:
Telefonen er åpen fra 09.00-11.15 og 11.45-15.00
Sjekk gjerne vår chatbot også for svar.
Nei, prisen på varene skal være lik i fysisk Kid butikk og på kid.no. Noen unntak kan forekomme.
Dersom en vare har blitt solgt mens du fullførte bestillingen, kan vi måtte fjerne den fra ordren og kreditere beløpet.
Gavekort kan dessverre foreløpig ikke benyttes på kid.no