- Måltilpassede produkter
- Veiledning og hjelp
Veiledning og hjelp
Oppmåling
Gå inn på våre hjelpesider ovenfor og les nøye gjennom hvordan oppmålingen skal gjøres.
Vurder om solskjerminge skal dekke utvendig vinduskarm eller bare vinduet. Følg instruksene nøye, da får du et best mulig resultat. Husk at det ikke er vanlig retur rett på måltilpassede produkter. Trenger du hjelp? Ta kontakt med vår kundeservice på tlf 31 00 20 00 eller send mail til kundeservice @kid.no
Levering og frakt alternativer
Hent i butikk:
Hent varene i din ønskede Kid-butikk.
For målbestilte varer er leveringstiden normalt ca. 4-5 uker.
Hjemlevering til privatadresser levert av PostNord:
For målbestilte varer er det en fast fraktpris på kr. 300,-
Er det mulig å annullere eller endre min ordre etter bestilling?
Da hver enkelt ordre produseres etter bestilling,
vil det ikke være mulig å endre eller kansellere en ordre som er satt.
Fargeavvik
Vi tar forbehold om eventuelle fargeavvik på produktene i nettbutikken. Selv om vi gjør vårt ytterste for at bildene på de målbestilte varene skal være så representative og stemme overens med virkeligheten så mye som mulig kan farger oppleves annerledes på ulike dataskjermer, og vi kan ikke garantere at bildene gjengir de virkelige produktene med 100% nøyaktighet.
Montering
Det følger med monteringsanvisning i pakken. Disse kan også lastes ned på produktsiden. Vi vil også legge ut monteringsvideoer forløpende.
Skruer
For å sikre at du får det beste resultatet tilpasset ditt hjem, sender vi ikke med skruer til den måltilpassede solskjermingen. Veggmaterialer kan variere, og vi vil at du skal få de skruene som passer perfekt til dine behov. Vi anbefaler at du tar kontakt med din lokale faghandel eller byggevarebutikk for å få de beste rådene om valg av skruer og festebeslag.
Rengjøring og vedlikehold
Vi anbefaler støvsuging på svak styrke på alle målbestilte varer. Lameller og persienner kan tørkes med en fuktig klut med lunket vann, ikke bruk vaskemidler.
Gardinhøyder og liftgardiner
Vi anbefaler at gardinene renses, noen gardinhøyder kan også vaskes. Vær oppmerksom på at ved evt. vask eller rens, er det risiko for 3-6% krymp i bredde/høyde. Det kan også oppstå mindre fargeforskjeller. Vi anbefaler derfor, at man alltid vasker alle gardiner i samme rom samtidig.
Angrerett
Angreretten gjelder dessverre ikke for måltilpassede produkter, ref. $22e i angrerettloven.
Reklamasjon
Dersom det oppdages en feil eller mangel på en vare må du innen rimelig tid etter at dette oppdages, gi oss melding om at du ønsker å påberope en mangel (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da du oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at du overtok varen. Dersom varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. (Solskjerming har 2 års garanti fra produsent). Hvis du ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.
Feil eller mangel ved målbestilte varer skal meldes til kundeservice@kid.no.
Henvendelsen må inneholde følgende punkter;
Ordrenummer
Årsak til reklamasjon
Ønsket/foretrukket løsning
To bilder av god kvalitet som viser reklamasjonen (eller en video dersom det er en funksjonsfeil)
Vurdering av eventuelle feil og mangler.
Vi tilstreber oss alltid å komme til en bra løsning for våre kunder. Det er ikke alltid dette lar seg gjør. Ved eventuelle tvistesaker følger Kid Interiør AS forbrukertvistutvalgets eventuelle avgjørelser. Hvis du på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med Kid Interiør AS, betaler vi ikke disse utgiftene. Vi forbeholder oss retten til å videresende reklamasjoner til produsent eller underleverandør for videre behandling.
Garanti
Våre garantier gjelder i Norge og innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven.